menu
Imatge de fons
Manresa 2022 Actualitat

L'agència Bages Turisme comença a caminar

25/11/2014

Depenent del Consell Comarcal del Bages i coliderada per l’Ajuntament de Manresa, l’ens que agrupa la iniciativa turística pública i privada al Bages comença el procés d’adhesions

Bages Turisme, l’entitat impulsada pel Consell Comarcal del Bages i coliderada per l’Ajuntament de Manresa per aglutinar i impulsar les iniciatives turístiques a la comarca, s’està convertint en una realitat. Ja s’ha iniciat el procés d’adhesions per part dels Ajuntaments de la comarca, que avui participaran en una reunió informativa sobre aquest tema. S’espera que abans de final d’any també es guanyin les adhesions d’empreses i iniciatives privades. Quan tots els Ajuntaments hagin aprovat per ple la seva participació en aquest ens, la nova agència Bages Turisme procedirà a la constitució oficial amb l’objectiu de començar a treballar en les línies estratègiques que es plantegen per al 2015.

Bages Turisme és una organització especial, integrada dins el Consell Comarcal que inicialment funcionarà amb el personal propi del ens comarcal i que com a finalitat la planificació, la gestió i la promoció del turisme a la comarca. Estarà integrada pel Consell Comarcal del Bages, pels ajuntaments i les entitats locals de la comarca, per empreses privades, entitats sense ànim de lucre, agents econòmics i socials, així com també entitats no territorials, organitzacions i associacions representatives del Bages i de Catalunya de l’àmbit turístic que manifestin la seva voluntat d’adhesió. El seus objectius són:

  • Millorar l’oferta turística del territori posant en valor els recursos i els atractius turístics de la comarca.
  • Vetllar per la incorporació de criteris de qualitat turística en destí com a garantia de millora de la competitivitat turística a través del Sistema Integral de qualitat Turística en Destinacions (SICTED).
  • Facilitar la creació i comercialització de productes turístics.
  • Fer que el sector turístic contribueixi a la creació, el manteniment i el creixement d’activitat econòmica, contribuint a la millora de la qualitat de vida dels habitants del territori
  • Augmentar la participació dels ajuntaments i la presència del sector privat en la direcció, disseny i aplicació de la política turística del territori.
  • Vetllar per la promoció turística del territori de referència en els mercats propers i coordinar-se ambla Diputacióde Barcelona per a mercats de mitja i llarga distància a través de les marques turístiques oficials a Catalunya, de forma coordinada amb l’Agència Catalana de Turisme.
  • Desenvolupar aquelles línies de producte turístic més apropiades en funció de les característiques de l’oferta turística comarcal: turisme familiar, geoturisme, turisme esportiu, turisme de negocis, turisme cultural, turisme industrial, etc.

Entre les principals línies estratègiques que es plantegen a curt termini hi ha l’impuls i promoció del Camí Ignasià, difondre les propostes del Geoparc i fer una aposta clara per la promoció dels productes, la gastronomia, el turisme enològic propis del Bages i crear paquets turístics atractius en col·laboració amb empreses i iniciatives privades.

El relleu dels desapareguts Consorcis

Bages Turisme agafarà el relleu dels desapareguts consorcis després que la Diputacióde Barcelona es replantegés el seu model de gestió territorial del turisme l’any 2012.