L'Agència Catalana de Turisme selecciona Manresa com a bona pràctica per la creació dels grups de treball amb el sector privat
Manresa va presentar els primers resultats i propostes sorgides dels grups de treball temàtics amb l’objectiu de dinamitzar i reactivar l’activitat turística.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) va celebrar ahir una sessió tècnica d’Afiliats a les marques turístiques “Ciutats i viles amb caràcter”, de la qual formen part Manresa, Girona, Lleida, Tarragona, Vic, Montblanc, Terrassa, Solsona, La Bisbal, Vilafranca, Tortosa i Reus, “Pobles amb encant” i “Barris i Viles Marineres”. En total, a la reunió van participar més de 50 tècnics i responsables de turisme de tots els membres de les marques.
A banda de presentar el pla de treball de l’ACT i presentar un estudi sobre la reputació online de les destinacions afiliades, Manresa va estar seleccionada com a bona pràctica per la creació dels grups de treball amb el sector privat.
Com ja es va comunicar, una de les accions de Manresa Turisme ha estat la col·laboració amb el sector privat destinada a la recuperació del sector turístic i que s'ha concretat amb la creació de 5 grups de treball temàtics, amb l’objectiu de crear i definir propostes concretes.
La proposta va resultat innovadora i interessant per part l’ACT i a la reunió tècnica, Manresa ha exposat l’acció i també els primers resultats, que han estat els següents:
- Pel que fa al grup de turisme actiu, es crearà una ruta que uneixi els cellers de Manresa a través de l’Anella Verda i la Sèquia i es treballarà en fer-la extensiva a tots els cellers de la DO Pla de Bages.
- Del grup de turisme de benestar i espiritual, va sorgir la iniciativa de crear una ruta conscient pel Camí Ignasià, des de l’Oller del Mas fins a Manresa i que es presentarà durant les Festes de Sant Ignasi.
- En referència al grup d’enoturisme, van sorgir diferents propostes per tal que el vi del Bages i l’enoturisme siguin més visibles i presents a l’oferta turística de Manresa.
- Pel que fa al grup de comunicació, anirà encaminada a difondre conjuntament un vídeo promocional que s’està a punt de presentar i on hi ha representació de pràcticament tota l’oferta turística de la ciutat.
- Finalment, el grup de promoció i màrqueting va acordar definir una acció de potenciació de la venda creuada, oferint visites gratuïtes als clients dels allotjaments, dels restaurants, les botigues...
Al llarg de les properes setmanes, totes aquestes accions s’aniran concretant i definint per tal de poder-les executar tan aviat com sigui possible.
A la reunió de marques, també es va posar de manifest la importància de donar prioritat als espais verds, al paisatge, la descompressió... i posar en valor la seguretat, l’empatia i la qualitat de vida, conceptes que van totalment alineats amb el pla de treball proposat per Manresa Turisme.