Èxit d'assistència a la taula rodona sobre la educació en valors al segle XXI
Un centenar de persones van omplir ahir la sala d’actes del Centre Cultural el Casino per assistir a la taula rodona “L'ofici d'educar en valors al segle XXI. Experiències pràctiques per créixer com a persones i societats conscients”.
El Centre Cultural el Casino va acollir ahir a la tarda la taula rodona “L'ofici d'educar en valors al segle XXI. Experiències pràctiques per créixer com a persones i societats conscients”. L’acte va despertar un enorme interès entre el centenar de persones que van omplir la sala.
Durant l’acte es va presentar el llibre sobre educació en valors al Brasil i Catalunya, amb aportacions de l’experiència educativa a Manresa. La taula rodona va partir de conceptes d’educació emocional a càrrec de Maria Navarrete, especialista en neuroeducació, i va comptar amb una participació plural a càrrec de Josep Blanes (món universitari de Brasil), Marcia Cecchini (coordinadora del projecte Lotus), Xavier Melloni (comissió de Valors-Manresa2022); Laura Sotoca, de FEDAC Manresa; i Rosa de Paz, de la Casa per la Solidaritat i la Pau, Flors Sirera.
Des de diferents àmbits, les persones participants a la taula rodona van destacar experiències que promouen mirar cap a dins de la mateixa persona com a punt de partida per a unes relacions sanes i enriquidores amb les altres persones i l’entorn, fent de la diferència i del reconeixement mutu, oportunitats de millora col·lectiva. La metodologia que es va proposar es basa en la vivència directa i socioafectiva.
La taula rodona va ser presentada pel regidor de Turisme i Projecció de Ciutat de l’Ajuntament de Manresa , Joan Calmet, i el regidor de Nova Ciutadania i Cooperació, Jamaa Mbarki, i va servir per reflexionar i intercanviar experiències d’educació en valors des de diferents perspectives: la personal, la familiar i la comunitària.
L’acte s’emmarca dins l’eix Llum del projecte Manresa 2022, adreçat al forment de la cultura, art, educació, espiritualitat i del foment de valors i en el Pla d’Educació per al desenvolupament que promou la Cultura de la Pau.